fredag 28 december 2012

Vad ska man jobba med?


Rubriken ovan är även de mest sökta träffarna för att komma in på den här bloggen. Jag undrar över alla de som i ren frustration (får jag anta?) har plitat ned den meningen och hoppats att google ska ge dem svaret på något som tar upp större delen av vårt liv.

Jag vet inte om google besitter svaret, men jag vet iallafall att svaret inte finns på den här bloggen. Kanske kan någon finna redskapen för att ställa sig själv rätt frågor, men alla har sina behov och behoven har en tendens att ändra sig vartefter livet flyger förbi.


Bild från goodies.se
 
Mina behov har ändrats med åren. Eller så har jag:
1. Kommer till insikt
2. Fått en 30-års kris.

Om alternativ ett är rätt kommer det något positivt ur utbildningen jag ska gå till sommaren, om det går åt skogen enligt alternativ 2 har jag slängt iväg 50.000:- helt förgäves. Skillnaden mellan en "kris" och "framgång" är ibland försvinnande liten.
I går lyssnade jag på Anthony Robbins igen. 2008 skapade han en hemsida som hette "Thepowerofcrisis" vilken tyvärr inte verkar existera längre. Där kunde vem som helst ladda upp en film där de berättade om sin kris och hur de nått framgångar tack vare den (alltifrån ett hopplöst jobb eller partner till cancer och krig). Jag tycker det är en uppmuntrande tanke att när man är på botten så är man ändå som mest nära en succé...
För är det inte genom frustration många (alla?) succeer har kommit?

Men återigen till dröm-yrket. Jag tror att om man gör det man tycker är roligt så är det lättare att bli framgångsrik inom det gebitet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar