måndag 9 juli 2012

Då var de skickade!


    Fyra manus skickade till olika förlag som inte tar emot manus per mail. 1,5 kg svensk granskog per styck á 69:- kostade det. Killen i kassan konstaterade att det "bara" var papper vilket fick mig att skoja med honom: "Det där är inte bara papper, det är ju min bestseller". Jag tycker om såna möten, när någon står där, gör sitt jobb men inte mer, och sedan får man dem att skratta eller iallafall le, börjar en konversation som bara varar några minuter och ändå så känns det som att något magiskt har hänt när man går därifrån. Jag lovade honom ett signerat ex iallafall vilket jag definitivt skulle följa upp om den blev utgiven. Jag inbillar mig att han gick hem och hade en ganska bra dag. Idag hade jag och N 45 min tv-fritt hemma. Vi delade på en flaska vin, pratade framtid, jobb och lite drömmar. Vilket yrke ska man välja egentligen? Vad är värt att offra för att få annat? Jag är en person som gärna väntar på belöningar, men det betyder ju inte att jag inte vill ha några då och då iallafall. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar