måndag 9 juli 2012

Vardag igen

Så var det dags för en veckas jobb igen innan nästa semesterperiod tar vid. Det borde kännas bra, men jag fick en oförklarlig ångest när resten av familjen låg och snusade bredvid.

Jag tror att jag behöver bryta lite negativa mönster just nu, ta en helg utan tv för att hitta inspiration till att göra något annat.

Igår åt jag tonfiskfyllda paprikor ala LCHF, med en burk tonfisk, majonäs, cremefraiche och riven ost som jag körde in i ugnen till osten började smälta. Jättegott!

Dock ska jag inte väga mig den här veckan, jag tjuvvägde mig i fredags och insåg att jag gått upp allt jag gått ner. Så jag tänkte att det var en riktig skitdiet och åt kolhydrater i lördags, tills jag läste att det tydligen är helt normalt medan kroppen ställer om sig att gå upp andra veckan. Ja...ibland är jag inte speciellt uthållig. Nu kör vi igen hur som, fyra veckor till ska det få ta, har jag inte gått ner då så får jag väl omvärdera. Det är svårt att äta ute tycker jag också. Visserligen kan man ju ta bort de uppenbara kolhydratkällorna som ris, pommes, bröd. Men man har ju ingen aning om vad som finns i såserna egentligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar