tisdag 10 juli 2012

Hyra ut sitt hus (passiv inkomst)


Ibland saknar man något, det kan vara ett ord som inte finns på det språk man talar (men retligt nog oftast på något annat), en produkt eller en tjänst som skulle göra skillnad. Jag tror att stora entreprenörer tar fasta på de tillfällena och skapar en produkt efter det. För om jag saknar en produkt borde ju någon annan i vida världen också göra det?

Så gick tankarna när vi skapade www.reshem.se Missförstå mig inte nu, det är en helt gratis produkt så jag försöker mig inte på att tjäna några pengar på den (sidan har inte ens reklam). Men det är ändå vår sida. Min mans, min och en kompis till oss. Skapad efter brainstorming om en produkt som saknades. Jag är stolt över den, över funktionerna om tjänsten, ja allt. Utom kanske tiden jag lagt ner på att göra reklam för den. För oavsett om något är gratis så behöver man "sälja" den, är det inte så?

Vad är det då? En sida som skapar passiva inkomster för den som har ett hus, antingen här hemma eller utomlands. Många annonserar ju på blocket av förklarliga skäl, men det finns ju ingen sökfunktion? Om du vet att du ska åka till Mallorca, hyra ett hus och vill att det ska ha diskmaskin, tre kilometer till havet etc. så får du bläddra igenom alla annonser och försöka hitta något där.
I sverige och Norge finns det massor av sidor för de som vill hyra semesterhus, men i andra länder, inte särskilt mycket. `

Så vet du någon som hyr ut sitt hus, tipsa dem om sajten. Den är ju i sann jantelagsanda dessutom gratis. Utan några reklammail eller annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar