söndag 8 juli 2012

Sända in manus

Idag har varit en riktig lat-dag. Jag har faktiskt inte gjort något annat än att storhandla med familjen samt letat potentiella förlag till mitt bok-manus, skrivit på adresser och imorgon ska jag skicka iväg dem. Har en veckas jobb innan nästa semester-block. Med tanke på sökfraserna för att komma in här på bloggen utifrån så är det många som skriver böcker där ute.

Ett medelstort förlag får in ca. 1500-2000 böcker per år tydligen, och de brukar ge ut ca. 2 titlar med debutanter varje år. Det är alltså ca. 0,1% chans (optimist javisst) att någon vill ge ut just min titel. Och sen får man ju multiplicera den med antalet förlag... Så då borde ju chansen vara nästan 1%. Ja, det var ju förstås ett tag sedan jag läste statistik i skolan. Ändå kan jag inte låta bli att undra, hur många av manusen är rent skräp? Hur många av dem är lyrik (som företag inte ens ger ut) och så vidare...

Jag älskar böcker som dröjer sig kvar. Böcker som beskriver något så bra att man önskar att man var där. Ändå slår det mig att jag inte alls skrivit en sån bok själv. Men det hindrar ju inte att jag tycker den faller in i en kategori som inte finns än i Sverige. Nåväl. När jag får svar får vi se. Annars lägger jag nog upp den på filehill.se så att någon får läsa den trots allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar