måndag 2 juli 2012

Första veckan med LCHF

Ja, då är första veckan avklarad med LCHF. Jag för en inre kamp med mig själv som är uppväxt med ordspråk som "frukt är godis" etc. Visserligen anser jag fortfarande nyttigt enligt gamla mått mätt, dvs. mycket sallad, oliver och sådant. Dessutom äter jag hellre fisk som lax än massor av bacon. Det har gått bra, ca. 1,4 kg har jag gått ner på en vecka utan att vara hungrig vilket aldrig har hänt när jag försökt gå ner i vikt innan. Frukost saknar jag dock, har svårt att svulla i mig "mat" på morgonen. Kanske turkisk youghurt med frön kan vara ett alternativ, tyvärr får jag skippa honungen då...

Vill du träffa en mästare på LCHF? Klicka på länken "liv utan socker" här bredvid.

2 kommentarer:

  1. hehe galet roligt att du börjat med LCHF. Hoppas att du går ner de du vill och att du kommer må mycket bättre av maten du äter idag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas jag med! Jag är så trött på att vara en smal människa i en tjock människas kropp :)

      Radera