onsdag 4 juli 2012

Härliga semester


Härliga semester som för de allra flesta är en paus i jobbandet. Jag blir alltid rastlös de första dagarna, tycker nästan att jag lika gärna "kunde ha jobbat", men sedan, när man träffar vänner som man inte sett på ett halvår (eller mer) så får man så mycket inspiration, man blir så glad över andra människors drömmar och framförallt så är jag utvilad nog att ta till mig det andra säger, då känns det ganska gott.

Jag älskar vänner där det går ett halvår då man varken ses eller hörs, och sedan ringer man bara varandra, bestämmer sig för att träffas, och så vips så sitter man och skrattar som att det var igår utan att den ena eller andra är sur för det. Det är det ultimata vän-förhållandet för mig!

Igår var vi på junibacken med A, hon tyckte det var fantastiskt roligt såklart, och även vi vuxna fick ju lite barndoms deja vu. Idag har vi varit i nynäshamn på något som heter Lövhagen. Där tog vi en promenad längs vackra klippstränder, njöt av solen och sedan en fika i den lilla trädgården (fast jag nöjde mig med mineralvatten till min stora stolthet).

Idag? Då kikar jag på att köpa ett hyreshus för att skapa mig en god passiv inkomst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar