onsdag 11 juli 2012

Nu blir det lättare att hitta!

Jag har börjat lägga in etiketter för alla inlägg eftersom jag insåg att inspiration kan vara ganska mycket, inte sant?

Viktnedgång, passiva inkomster (t.ex. aktier), djur och natur, familjen, att ta en paus, att slita för det man tror på, böcker jag läst, fantastiska människor... Ja, listan går att göra väldigt lång.

Jag hoppas att du i framtiden kommer ha lättare att hitta på sidan och att välja ut de bitarna som du tycker om. Det är viktigt att skriva brett för mig, att bara ha en aktieblogg skulle nog vara för tråkigt, att bara skriva om utvecklande böcker skulle ge för några inlägg osv. Jag tar alltid emot feedback, både bra och dåligt, precis som jag gärna vill höra på jobbet.

Idag har jag tittat upp priserna på att köpa en silvertacka på ett kilo som långtida investering. Det kan nog vara en bra affär, men å andra sidan verkar det största problemet vara logistiken. Vart förvarar man en silvertacka? På banken trodde jag, men nej, den kan tydligen bli konfiskerad vid första bästa hyperinflation. I madrassen är ju en annan utväg, men det blir så förbaskat hårt att sova på...
Dessutom ska man ju köpa en silvertacka som består av just det... silver. För mig är en stämpel en stämpel oavsett om det är något man fått från ett kellogs-paket eller inte. Jag skulle nog vara lätt att lura...
Stämplad med en kellogs cornflakes-stämpel

1 kommentar:

  1. Hejsan,
    veckorna har gått och jag har med jämna mellanrum kikat in hos dig för att ta del av dina tankar och din positiva energi....men utan att finna ngt hoppas av hela mitt hjärta att allt är väl med dig och din familj och att ni haft en go sommar.
    Ville bara säga att jag saknar dig jättemycket och hoppas du tar detta på rätt sätt.

    Kram kram Elisabeth i Göteborg

    SvaraRadera