onsdag 3 oktober 2012

Det är vägen som är mödan värd

Jag hoppas att Karin Boye hann leva efter de orden innan hon gick bort, olycklig får man anta men definitivt beslutsam om att så att säga ända sitt öde.

Nu är det många månader sedan jag sist skrev något, men ett vänligt inlägg kan göra stor skillnad så därför ger jag mig nu i kast med min älskade blogg än en gång (tack för det inlägget Elisabeth). Hoppas att det finns några hängivna läsare därute som har stått ut med min långa frånvaro.

Hur som helst, precis som Karin Boye är jag besluten att ända mitt liv som det ser ut nu, men inte på samma destruktiva sätt som hon gjorde. För jag älskar livet, jag älskar detaljerna i livet, som en härlig höstdag, en ledig helg med familjen men framförallt nya utmaningar. Jag älskar att sätta mål och sedan uppfylla dem, både i stort och i det lilla!



Jag har en bok där jag skriver ner saker som jag vill ha, det kan vara ett sånt där utomhus-spa, mer tid med familjen o.s.v. eller mindre saker som en fin blomma i en trädgårdstidning, en fiffig stekspade eller nya sängkläder. Nu har jag uppfyllt ett av mina mål: att  byta till ett jobb närmare min bostad och vilken skillnad det är! Jag hinner faktiskt träffa min dotter varje dag, även de dagar jag slutar sent, jag kan jobba längre men hämta tidigare. Jag kan vara mer tillgänglig för mitt arbete eftersom det bara är att "svänga förbi". Det är lycka! Frågan är bara om jag hade varit lika lycklig om jag alltid hade jobbat nära hemmet? Förmodligen inte. Dessutom har jag samma lön som innan men mer pengar i fickan eftersom bensinkostnaden minskade drastiskt.

Parallellt med mitt jobb så har jag fått ett sidoprojekt från företaget som glädjer mig mycket och utmanar mig till max. Mer om det under hösten. För er som läst innan fortsätter jag att sätta undan pengar varje månad för att kunna skapa mig passiva inkomster för framtiden. Jag letar aktivt efter investeringar som ger mig pengar på sidan om med minimal arbetsinsats.
Vi hörs snart igen!

1 kommentar:

  1. Välkommen tillbaka,
    vilken lycka och stoooort GRATTIS till nya arbetet nya utmaningen och nya förutsättningar att kunna sätta guldkant på vardagen. För visst är det så "att alla dessa dagar som kommer och går" det är ju dom som utgör livet. Att då kunna vara mer tillsammans med nära och kära betyder oerhört mkt. Känner igen detta med boken och gör nästa det samma. Klipper ut bilder och klistrar in i ett album och har gjort i flera år. Det är så roligt att bläddra tillbaka och finna allt man faktiskt har lyckats åstadkomma stort som smått.
    Glad att ha dig tillbaka. Ser fram emot att få följa din resa.

    Kramar i massor Elisabeth

    SvaraRadera