lördag 6 oktober 2012

Handla med valuta -ett jobb eller högrisk-spel?

Jag brukar lyssna på youtube-kanalen på min telefon när jag håller på med fysiskt arbete på jobbet. Dels har jag märkt att jag faktiskt jobbar snabbare av det och dessutom får jag ju i princip betalt för att lära mig saker, vilket är helt fantastiskt om du frågar mig. Mina kollegor tycker jag är knasig och lyssnar på musik istället.

Hur som helst, för ett par veckor sedan kom jag in på något som heter "great achievers congress" eller något i den stilen. Där pratar virgin-grundaren Richard Branson, Donald Trump (som faktiskt är en ganska rolig kille men ingen som skulle kvala in på min vän-lista), Tony Robbins (som jag pratat tidigare om på bloggen) och många fler. En av dessa som åtminstone var okänd för mig var Greg Secker som håller på med valutatrading, uppenbarligen med goda resultat. Här nedan följer en video när han tjänar rysligt mycket pengar in no time:

Om det är något jag har lärt mig så är det att om någonting verkar för bra för att vara sant så är det ju oftast det. Samtidigt vill jag ju prova! Därför har jag och min man skapat ett demokonto på Saxobank och håller nu på att lära oss trada. Min man har hittills gått riktigt mycket plus, men som han själv säger: det är ju fiktiva pengar...
Av alla ekonomibloggar jag läser så har jag aldrig sett någon prata om valutatrading (varken positivt eller negativt) så kanske får denna inspirationsblogg bli den första. Jag återkommer när jag provat på riktigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar