onsdag 20 juni 2012

Att lära sig av andra

Det är många som säger att om man vil bli framgångsrik är det bara att jobba hårt , inte väja för något och vara sparsam.
Det kanske är sant i mycket, men som jag skrivit innan så tror jag att det är farligt att se sig själv som en gåva till en värld full av idioter. Jag kom att tänka på det igår när jag bad en av mina kollegor om hjälp och hon glatt konstaterade efteråt: "Nu fick ju jag lära dig något!" Jag skrattade och höll med för nog är det så att många chefer inte tar hjälp av sina anställda. Jag tycker däremot alltid om att lära mig nya saker. Jag har helt enkelt inte råd att välja bort människor som inte har tillräckligt "värde" för att lära mig dem.

Förresten blir det lite kortare inlägg under helgen, jag är på väg mot skärgården för familjeidyll under midsommar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar