måndag 11 juni 2012

Sol i hjärta, sol i sinne


Idag har det varit sol i hela mitt hjärta. En sån där dag där solen sken mot mig redan när jag vaknade. Både bokstavligt och bildligt. Det var en så skön känsla att få träffa min sömndruckna lilla dotter, om så bara för en timme. Det slog mig, att med mitt nya jobb kommer jag få se henne varje dag. Varje dag! Innan har hon ju sovit när jag åkt till jobbet och sovit när jag kommit hem. All respekt för varannan-veckas föräldrar.

Med andra ord: jag har vett att vara glad åt det lilla idag. Dessutom köpte jag berättar-tärningar som jag ska prova med A när tiden finns. Det är en hel massa tärningar med massor av olika bilder på. När man slagit dem ska man berätta en historia med det man ser på tärningen. Vi som båda tycker om hitte-på historier kommer nog ha massor med roligt genom de där. Story cubes heter de (se ovan)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar