lördag 30 juni 2012

Min första refusering

Ja, så damp den ner, knappt en vecka efter att jag skickat in mitt manus till boken. Så här stod det:

Hej Angelica!

Tack för ditt manus!

Tyvärr passar det inte riktigt vår utgivning, och vi måste därför tacka nej till publicering.

Lycka till på annat håll, och glad sommar!
Med vänlig hälsning,
Anna Thuresson, förlagsassistent


Och jag ramlar ner i en avgrund, trots att jag redan förberett mig själv på vad som komma skall. Och nu? Nu börjar tävlingsmänniskan i mig att gasta. Frågan är bara: Vad ska jag förbättra, vart ligger min svagehet?
Och ändå, så glatt, så snabbt och så...jag vet inte, ödmjukt svar att jag ska skriva och tacka.

Det är nu det är lätt att tycka att alla är idioter, men det är nu jag måste fundera på vad jag borde gjort bättre, vad som kan boosta mitt manus mer.

4 kommentarer:

  1. Prova att skicka det till andra förlag istället :)
    Kan ju vara så att just den typ av bok inte passar just de förlaget. Men passar precis som det är på ett annat förlag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har skickat till två andra som tar emot manus per mail. Jag måste hitta något bra (läs billigt) sätt att skriva ut alla sidor bara. Ska ta tag i det under semestern. Jag skulle ju dock önska mer handfast feedback även om jag förstått att man inte får det...

      Radera
  2. Ta du och strunta i den där avgrunden, vad ska du dit att göra? Av alla alternativ du nu har för att gå vidare med din bok så är avgrunden det sämsta. Vägen mot din bokutgivning har precis börjat, den är INTE slut!!! Sådeså! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, tack! Och check, avgrunden ska jag hålla mig ifrån :)

      Radera