fredag 15 juni 2012

Även bra dagar kan ge hjärnspöken

Det har varit en fantastisk dag idag. Jag och A har varit lediga och har hunnit leka i lekparken (jo, jag skuttar och leker jag med), leka med Barbie i gräset bakom huset, storhandlat och cyklat runt området. Sedan ringde min chef och var på ett sprudlande humör och jag rycktes med. Jag tycker att han är fantastisk. Och jag märker att de försöker hitta nya utmaningar till mig. Det är ju bara svårt att göra det när det inte finns några.

Jag fick ett oväntat tillskott till ekonomin idag också vilket såklart alltid är roligt. Det finns 1000 saker att lägga en större mängd pengar på. Här kommer några:

- Köpa aktier
- Lägga pengarna på en coachutbildning
- Amortera på huset
- Bränna pengarna på resor
- Köpa ett sånt där utomhusspa

Ja, det som står överst på listan är en coachutbildning, men jag har fått höra från så många ställen att man "måste" ha en beteendevetarutbildning om man ska kunna jobba heltid med företagsutveckling. Då börjar ett tvivlets frö att gro inom mig... Så är det väl när man vandrar i okänd terräng.

Ett säkert kort är att köpa aktier för summan, det skulle ge oss en liten skjuts närmare att kunna leva på passiva inkomster. En miljon om tio år är målet även om det såklart är långt ifrån tillräckligt.

Vad tycker du? Vad skulle du lägga ett oväntat tillskott på?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar