lördag 23 juni 2012

Nyårslöften 2012 -status

Vid årsskiftet lovade jag mig själv följande:

- Jag skulle spara ihop minst 36.000 till en utbildning jag vill gå.
- Jag skulle utöka vårt aktiekapital med 20.000
- Jag skulle gå ner åtta kilo i vikt
- Jag skulle uppdatera mitt CV med foto
- Jag skulle skriva klart en bok.

Och det går ganska bra faktiskt. Jag tror mycket på att lova sig själv saker, även om nyårsafton inte känns helt rätt alla gånger där i alkohol-ångorna. Mål borde man sätta lite närsomhelst, men alltid helhjärtat.

Jag kommer att ha ca. 7000 kvar att spara ihop till utbildningen i höst.
Om vi något extremt oförutsett händer kommer jag lyckas spara ihop 20.000 i aktier (nästa år ska det vara 60.000)
Vikten... nja. Den har jag precis tagit tag i...
CV't är prio ett under semestern (men det hänger lite ihop med punkten ovan)
Boken. Ja... den är klar. Jag skickade in den till ett förlag igår och ska fortsätta vidare efter.

Boken ger mig märkligt nog mer ångest nu än när jag fortfarande höll på med den. Jag tror genuint inte att det kan bli något, och jag kommer på mig själv med en klump i magen när andra ska läsa den och döma mig efter den. Förlåt, BEdöma. Och be är väl det jag trots allt gör djupt inne.

Blir den inte utgiven ska jag lägga ut den på filehill. Har du hört om dem? Man lägger upp sina filer, bestämmer ett pris och sedan tar filehill några procent när man säljer sin bok (eller manualer eller vad det nu kan vara). Jag är dock stolt över vad jag åstadkommit, jag har faktiskt för första gången i mitt liv drivit ett STORT projekt på min fritid som tagit nästan ett år. Jag som är bäst på att starta igång projekt...

Uppdaterar med en bild från mitt midsommarfirande i stockholms skärgård. Tänk vilket fantastiskt land vi lever i!

2 kommentarer:

  1. OOOH jag vill ha ett singerat ex av boken när den blir utgiven. Va roligt att du blivit klar och jag saknar allt prat på jobbet ;(

    Hoppas det går bra med alla andra mål jag håller tummarna :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fnys, den kommer inte bli utgiven ju. Jag saknar dig också. Jag är väldigt spänd på du-vet-vad...

      Radera