lördag 12 maj 2012

Att banka huvudet i väggen...

...så många gånger att det till slut blir ett hål har jag skrivit om förrut, och lite så känns det med mina aktier just nu. Ibland tror jag att man måste vara lite galen för att kunna vara en sk. "drömskapare". Det handlar ju faktiskt om att göra samma sak och misslyckas gång på gång medan hjärnan skriker "neeeeej!" Hjärtat däremot är med på noterna, iallafall hälften av gångerna...

Jag har skrivit förut om att inte ge upp och här nedan vill jag gärna dela med mig av en länk med ekonomiskt tema. Just såna här artiklar vill jag se mer av, artiklar som visar att det faktiskt finns människor som sliter sitt hår innan de lyckas. Rikatillsammans heter bloggen, skriven av Jan Bolmesson som förresten är min mammas personliga favorit efter kursen med balansekonomi. Och tro mig, min mamma har inte fel.

Bild 1: 6 rum villa, Grekland Korfu
Bild från  hemnet.se
Själv skulle jag vilja ha ett hyreshus så småning om, men det krävs ett så stort hus för att det ska vara någon vettig vinst. Jag skulle driva huset med hjärnan när jag satt med räkenskaperna, men hjärtat när jag besökte det. Jag skulle försöka hitta små medel för att höja trivseln, kanske en tulpanrabatt i trädgården, en julblomma... Jag vill dock bo kvar där jag bor, jag älskar vårt radhus och tror att det skulle krävas att vi var multimiljonärer för att jag skulle kunna tänka mig att flytta. Nej, hus utomlands är min stora dröm. Ett hus med en veranda någonstans i södra delarna av Europa, ett gott lokalt vin, tomater som blivit söta av ingen annan än solen, en bok. Åka till byn med en cykel och sedan ovanpå det, något spännande projekt. För jobba tror jag att jag vill göra. Länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar