tisdag 22 maj 2012

Det kommer fixa sig till slut...



Mitt liv har en tendens att på något sätt alltid lösa sig till det bästa. Ena dagen är allt nattsvart, men sedan händer något bra och det löser sig i en liten rökpuff som att problemet aldrig existerat. Varje gång är jag orolig att min "tur" har löpt ut, men än så länge verkar den vara med mig.  Jag blir dessutom extra glad när det även gynnar de som jag tycker mycket om vilket hände idag. Jag är ju också helt säker på att jag oftast påverkar min tur, men helt säker är jag inte...

Förrutom min egen butik hann jag avsluta kvällen i en annan och fick en flaska cognac från Kirgistan av en i personalen. Jag har så roligt när jag träffar nya människor, hela världen verkar vara full av de som har spännande livsöden, fantastisk matkultur och trevliga seder. Igår skojade jag och en kund med en tredje, han vågade inte riktigt le, men jag hoppas att skämtet fick honom att känna sig lite lättare till sinnet. Det verkade som att han behövde det. Jag och den okända kvinnan hade iallafall jätteroligt och hon blinkade åt mig innan hon gick. Jag kände mig som fyra (och hon kände sig nog som 24).
 Jag lyssnade på de vanliga föreläsningarna på Youtube imorse och blev påmind om att "vem du än möter så vet eller kan den människan något du inte vet eller kan." En ganska upplyftande tanke om man ständigt vill lära sig fler saker.

Dessutom firade mina föräldrar 30-årig bröllopsdag idag. Mamma överraskade pappa med en tur i en 2,2 miljoners ferrari där han självklart var föraren. Han lät helt lyrisk och det värmde mitt hjärta enormt när han nästan sprudlande berättade om accelerationen i telefonen. Det var längesedan och jag tycker såklart också lite extra mycket om min påhittiga, underbara mamma för allt hon gör.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar