söndag 27 maj 2012

Nu är det nog!

Som den här ungefär... dessa från wikipedia

Vi har ett nytt badkar hemma. Ett sånt där med bubblor och massagestrålar och musik som jag drömt hela livet. Det är precis så bra som jag hela tiden föreställt mig. Förrutom på en punkt. När jag sitter i badkaret så ser man sin egen spegelbild i den där skinande, blanka kranen som tömmer ut vattnet. Vinkeln är minst sagt osmickrande oavsett kroppsform. Men med min kropp... jag vet inte hur jag ska säga det här riktigt... men tänk dig ett hängbukssvin i ryggläge utan kroppsbehåring och därav en nästan genomskinligt blek hud filmat snett underifrån. Ja, så ser det ut, "the naked truth" så att säga. Ursäkta mig, men fan, det är jobbigt att vara en smal människa i en tjock människas kropp. Varje gång jag tittar på ett par trosor i storlek L eller än värre XL så tänker jag att de ser ut som tält, men när jag väl sätter på mig dem sitter de som snöret runt en bit kassler. Jag berättar allt det här och jag bjuder på alla målande bilder som dyker upp i huvudet på dig, för nu är det nog. Jag har sagt det förr, jag har sagt att jag verkligen ska försöka, att "imorgon" är en ny dag. Problemet är att det alltid finns en anledning att fallera. Alltid något som ska firas, något som ska tröstas, något som ska belönas med mat. Det är väl fantastiskt att mat fungerar som en trigger till allt ovan, men jag är ju faktiskt en smal människa, men fantastiska former och jag är ganska snygg tycker jag rent ödmjukt.

Dessutom tänker jag att jag vill leva som jag lär i framtiden. Hur ska jag kunna coacha någon att nå sina drömmar om inte jag når mina? På söndagar berättar jag hur det går.

Geocatchat har jag ju gjort idag också, men jag får skjuta på det till imorgon. Har precis avslutat 30 min på träningscykeln och ska hoppa i duschen...

1 kommentar:

  1. Var lite snällare mot dig själv. Jag gillar inte beskrivningen av dig själv, det var inte rättvist. Det är så att både du och jag behöver gå ner i vikt och det är klart att du kommer att lyckas bara du ger dig f-n på det. Du har gjort det förr. Jag tror på dig. Du har ett hjärta av guld.

    SvaraRadera