lördag 19 maj 2012

Snart 30


Det är visserligen ett halvår tills jag fyller 30, men min mamma frågade idag vad jag önskade mig. Det är svårt att svara på, tanken är tydligen att man inte ska önska sig nya frottéhanddukar eller kläder när man fyller jämnt. Å andra sidan är pengar tråkigt -iallafall om man sparar till något som jag inte kommer ha råd med inom en fyra-års period ändå. När jag föreslog aktier tittade hon på mig som att jag hade en skruv lös (jag undrar varför andra inte tycker det är lika roligt som jag).

Så upplevelser kanske jag ska önska mig. Eller något annat nyttigt. Egentligen vill jag ha en cykel, men då måste jag nog ha lite mer fritid om jag ska kunna nyttja den. Men allra helst pengar till mina stora drömmar.
Häromdagen fick jag dock nya krukor till entrén, visst är blev det fint?

3 kommentarer:

  1. Hej där,
    har alldeles nyligen hittat in på din blogg läst och begrundat. Faktum är att jag nu haft tårar som bränner i ögonen samtidigt som jag smålett igenkännande för det känns nästan som du skrivit om mig. Detta att komma fram till vad jag är bäst på.....hmmm mitt pappersark förblir just nu också helt blankt.
    Boken skriven av Bodo Schäfer sträckläste jag för ett tag sedan och han har kommit att bli en mentor...skulle gärna gå på föreläsning/event med honom och då jag läst och bott många år i Tyskland tror jag inte språket skulle vara det svåra.
    Mina första aktieaffärer är sjösatta och jag njuter fullt ut i detta.
    Jag beundrar dig som sjösatt din blogg...min är påbörjad men bristen på självförtroende har hindrat mig...
    Tack för att du delar med dig jag kommer att kika in hos dig regelbundet. Glad jag tog mod till mig och frågade "liv utan socker" om hur man gjorde för att lämna en kommentar till dig. Det kommer säkerligen inte att vara den sista.
    Kramar i massor
    Elisabeth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för dina fina ord! Vi kanske kan komma fram till vad du är bra på, i gengäld får du översätta bodo schäfer till svenska åt mig ;) Jag har förresten sett att man kan kika på honom på youtube vilket kanske kan vara ett tillfälligt surrogat istället för en live-föreläsning.

      Radera
    2. Åhhhh så kul, aber naturlich..... mer än gärna översätter jag. Kollade lite på youtube och visst...som du säger ett surrogat men visst hade det varit fantastiskt att uppleva denne mannen live.
      Vi får hålla koll på om han har vägarna förbi gamla Svedala.
      Nu full fart iväg till arbetet ny dag nya möjligheter.
      Kram Elisabeth

      Radera