torsdag 17 maj 2012

Chefens chef

Jag har årssamtal med min chef snart. Det brukar vara en ganska lugn tillställning där jag är betydligt mer förberedd än min chef mest för att vi aldrig ses. Det brukar gå bra, jag får mycket beröm, hög bonus och förbättringsområdena till nästa år är löjligt enkla. En dröm för många. Problemet är att jag vill utvecklas. Jag vill få nya, större utmaningar, en hel hög vore optimalt. Jag vill vara med och utveckla företaget och jag vill gå i spetsen för utvecklingsarbetet. Jag är som mest lyrisk när jag kämpat med något som jag egentligen inte trodde jag skulle klara och inser att jag är på väg att lyckas. Ungefär som att ta körkort, när man sitter och tittar på personen på passagerarplatsen och inser att han kommer säga " det där gick ju bra".
Jag har föreslagit att jag ska få en utbildning som skulle få mig att växa som ledare istället för bonus i år eftersom det verkar svårt att hitta lämpliga utmaningar åt mig. Förrutom de uppenbara vinsterna med att utbilda sina chefer skulle företaget tjäna en hel del på arbetsgivaravgifter etc som annars kommer med bonusen. Jag tror det är dödfött, men då har jag iallafall försökt.
Jag återkommer om två veckor när jag vet hur det gått. Utbildningen kommer jag gå iallafall, om inte förr så senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar