onsdag 30 maj 2012

Peppapp?

 
Har du en smartphone? Jag skulle inte klara mig utan min. Eller rättare sagt, det skulle vara en ganska stor förlust för mig om jag förlorade den. Med min telefon gör jag det mesta, och numer hanterar jag nästan allt med hjälp av olika appar.
Några av mina favoriter är ICAbankens, med vilken jag i princip kan flytta pengar hur som helst mellan konton. Andra som jag använder mer eller mindre frekvent är bloggers egen samt youtube (för mina motivationssessioner på morgonen). Nordnets app övergav jag dock direkt och hanterar mina aktier via hemsidan istället. Runkeeper tycker jag också väldigt mycket om även om jag skulle behöva springa lite oftare *host*. Dessutom håller ju min familj på med geocaching som är en sorts världsomspännande skattjakt. Överallt i hela världen har olika människor placerat ut små plastbehållare med en loggbok, ca. fem olika "skatter" (t.ex. nyckelringar, snäckor etc). Oftast på natursköna platser som man inte skulle hittat till annars. Jag tycker det är en fantastisk aktivitet, den är gratis, ger frisk luft, upplevelser och spänning. För att hitta till skatterna använder jag en app som heter C:geo. Jag har även appar som peppar mig med små larviga citat eller uppmaningar kl. 8 och 20 varje dag. Olof Röhlander som jag skrivit om tidigare har också skapat en motivationsapp som heter Peppapp. Tyvärr har jag inte fått chansen att prova då den bara fungerar för iphone.
 
Eller vad sägs om en träningsapp med zombie-tema enligt ovan? Alla sätt är bra utom de dåliga...

4 kommentarer:

  1. Shit, jag skulle springa ihjäl mig. Livrädd för monster och zombies. Har så livlig fantasi så jag skulle reagera som om det vore på riktigt! :)

    You Rock!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, där kan man verkligen snacka negativ stress....

      Radera
  2. Jag måste köpa den där appen så fort den kommer till android :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hoppas jag, det står praltiskt taget ditt namn på den!

      Radera