måndag 28 maj 2012

En möjlighet

Idag hade jag samtal med min chef. Någon bonus eller löneförhöjning var det inte tal om, men det berodde på att man gjort om systemet så att man snart kommer ha ett lönesamtal och ett utvecklingssamtal. Konspirationsteoretikern och pessemisten läser in en hel massa i det, men de andra butikscheferna jag har pratat med verkar inte ana några ugglor i mossen, så jag kanske inte har anledning att vara domedagsprofet riktig än. Företaget går bra, med min butik i toppen, men det är stopp nu om jag inte vill flytta till ett annat land. Snacka om moment 22, för jag vet att jag ligger riktigt bra till hos alla i ledningen. Är en bra rekomendation allt jag ska få med mig härifrån om jag söker nytt? Det kanske är så det fungerar.

Jag fick dock ett förslag som gynnar min familj och ger mig andra utmaningar. Det är något jag måste fundera på och ta beslut om tillsammans med min man. Det är egentligen bara positivt, men prestigen gör att jag får ont i magen...
Som du ser är jag inte bara positiv. Däremot ber jag att få återkomma om ett halvår, vem vet, det kanske är början på något fantastiskt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar